איזו מתנה בוחרים ליום הולדת בביליארד

מתנה ביום הולדת בסנוקר

החלטתם לערוך מסיבת יום הולדת לחבר הטוב שלכם, והפעם בחרתם לעשות זאת באולם הביליארד? נהדר! אין ספק שבחרתם במקום עם אופי משלו, שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר. אתם מתחרים זה בזה, כשכל אחד מחזיק במוט ארוך, ובעזרתו מגלגל כדור על השולחן, תוך כדי לגימה מהבירה שקניתם בבר המקומי. אבל לשולחן הביליארד יש היסטוריה מעניינת יותר מכפי שהדברים משתקף מהשולחנות הירוקים באולם הביליארד.

אז במקום לחשוב על מתנה, לשבור את הראש על משהו מקורי, או לנבור בתצוגה של שרשראות זהב וכסף, המתנה שלכם יכולה להיות פשוטה אבל חווייתית ביותר – הזמנה לבילוי באולם הביליארד החדש והמבריק שמציע שירות מעולה ואווירה תחרותית מרגשת במיוחד.

הנה כמה דברים שאולי לא ידעתם, אבל תוכלו להשוויץ בידע שלכם, כשהחבר שלכם יפספס את המכה הבאה שלו.

הביליארד בעצם התחיל בחוץ

זה נכון. כל משחקי הביליארד (כמו סנוקר, carom או pool), הם כולם צאצאים של משחק חיצוני שדמה לקרוקט (croquet) והיה פופולרי מאוד בצרפת במהלך המאה ה-15. המשחק היה כל כך פופולרי עד שבמהלך החורפים הארוכים, הוא הועבר לתוך מבנה, כמשחק שולחן, כאשר בד הלבד הירוק המסורתי מייצג את הדשא.

שחקו ביליארד תגיעו לגיהינום

במהלך המאה ה-15, גינתה הכנסייה הקתולית את משחק הביליארד וראתה בו חטא. בצרפת המשחק נאסר למשך מספר שנים. לאחר מכן, במשך שנים רבות בהיסטוריה המוקדמת של ארצות הברית, המשחק נאסר גם במספר מדינות. עם זאת, המסורת האמריקאית הגדולה בכול זאת כללה שולחנות ביליארד, ותומס ג׳פרסון אף היה אחד הבעלים הלא חוקיים הידועים שלהם.

הכריות נועדו רק לבלום את הכדורים

אם בכול פעם שבה מכה חזקה מדי בכדור, הייתה מגלגלת אותו מהשולחן, זה היה הורס את כל המשחק. ׳הבנקים׳, אותם גבולות שולחן מקוריים, הותקנו על השולחנות על מנת לעצור את הכדורים, אבל לא לקח הרבה זמן ושחקנים ערמומיים הבינו שהם יכולים לכוון אליהם כדורים, כדי להניע את הכדור בזוויות שונות, ומכאן הגיע הכינוי ׳זריקת בנק׳ (bank shot).

האלופה הנשית הראשונה… היתה גבר

בואו נגיד שבשנות ה-90 של המאה הקודמת, לא היו הרבה דברים שנחשבו כ׳פוליטיקלי קורקט׳, כמו היום. ביליארד היה אחד מהם, ושחקניות נשים חוו לא מעט הצקות. בכול זאת, היו כמה אליפויות בסביבה, ותיעוד הניצחון הראשון היה של ׳ליידי׳ בשם פרנסס אנדרסון. ורק אחרי שלא הפסידה אף משחק במשך 25 שנים וזכתה בהימורים רבים, היא סוף סוף חשפה את שמה הגברי האמתי Orei… אפשר להעריך את ההתמסרות שלה. לא?

הביליארד המגניב ממשיך להשתנות

עד שנות ה-20 של המאה הקודמת, היה הביליארד ברחבי העולם מוטה מאוד לכיוון המשחק שנקרא carom – הסוג המסורתי יותר של המשחק.

המשחק שאנחנו מכירים היום כ-pool פשוט גסס. רק כמה קשישים המשיכו לשחק אותו. מדהים איך שהזמנים השתנו. כעת משחקים ביליארד באולמות ביליארד, בברים, ובפאבים ברחבי העולם, ואילו ה-carom נדחק לכמה מועדוני עובדים צרפתיים נדחים.

עם זאת, המעבר הזה קרה מספר פעמים במהלך ההיסטוריה, אז אולי הגיע הזמן שה-carom ישוב ויחזור?

הביליארד מציע כמה יתרונות בריאותיים

למרות שאולי לא חשבתם על ההיבט הזה של המשחק, יתכן שאתם עושים טובה לגוף ולנפש שלכם, כשאתם משחקים ביליארד. משחק זה גורם לכם להתמקד, לשפר את מיומנויות החשיבה, להאט את הזיקנה, לשפר את המתיחה והאיזון של הגוף, ולחדד את המוח.

מקווים שלמדתם כמה עובדות על משחק הביליארד הצנוע אבל כפי שמתברר, לא ממש משחק pool משעמם! בפעם הבאה שאתם משחקים ביליארד, אולי במסגרת יום הולדת לחבר או לחברה שלכם, למה שלא תפנקו אותם בעובדות המרתקות הללו?

דילוג לתוכן