טורנירים של ביליארד בחו״ל

טורנירים של ביליארד בחו"ל

לא רבים יודעים, אבל בשנת 2014 נבחרת הסנוקר של ישראל הגיעה עד המקום השלישי באליפות העולם לחובבים מתחת לגיל 21. מדובר בהישג מרשים לכל הדעות, במיוחד כשספורט השולחן הזה לא מוכר בישראל. למעשה, עד שנות תחילת שנות האלפיים, סנוקר וביליארד נחשבו משחקים של עבריינים, ומועדוני ביליארד היו מקום שהורים רצו שהילדים שלהם יתרחקו ממנו.

מאז לא היו עוד נציגים ישראלים בטופ העולמי, אבל השם הרע שיצא לסנוקר ולביליארד מעט נשכח. כיום יש במדינת ישראל כמה אלפי שחקנים ואוהדים לספורט, שלמרבה הצער לא זוכה לסיקור ראוי בחדשות הספורט בישראל. כדי לראות טורניר ביליארד או סנוקר ברמה גבוה – צריך לטוס לחו"ל. בטקסט נסייע למי שלא ידע מה ההבדל בין סנוקר לביליארד, ונספר על טורנירים של ביליארד בחו"ל.

מה ההבדל בין ביליארד וסנוקר

בואו נתחיל מסקירה של נקודות הדמיון בין ביליארד וסנוקר. הכדורים איתם משחקים את שני המשחקים נראים דומים למדי עבור מי שאינו בקיא בחוקים, את שני המשחקים עורכים על לוח מכוסה ביז (בד דמוי לבד) ובשניהם נעזרים במקלות עץ ארוכים. פה – פחות או יותר – נגמר הדמיון.

ביליארד הוא גם שם לכלל סוגי המשחקים בהם מנסים להכניס כדורים לחורים על ידי שימוש במקלות עץ על גבי שולחן מכוסה ביז. אבל, ביליארד הוא גם סוג של משחק בפני עצמו, בו יש 15 כדורים משני סוגים (צבע אחיד ופס צבע). שולחן ביליארד יהיה קטן משולחן סנוקר, כמו גם החורים שלו.

סנוקר הוא תת סוג של משחק ביליארד, ואותו משחקים עם 22 כדורים – 1 לבן, 1 ורוד, 1 שחור , 1 צהוב, 1 כחול, 1 ירוק ,1 חום ו-15 אדומים. הכדור הלבן משמש כדי לדחוף את הכדורים האחרים לחורים, כמו ביליארד, ולכדורים הצבעוניים יש שווי משתנה (לדוגמא – כדור אדום שווה נקודה אחת).

5 טורנירים של הביליארד הגדולים בעולם

כמו שכבר אמרנו, כדי לצפות בטורניר ביליארד או סנוקר מרשימים באמת, שרמת המשחק בהם היא גבוה – חייבים לטוס לחו"ל. ישנם לא מעט טורנירים של ביליארד בחו"ל, ואנחנו נזכיר פה בסך הכל את השמות של חמשת הגדולים. ליד כל טורניר גם נכתוב את השם שלו באנגלית כדי שתוכלו להתרשם ממשחקים משנים קודמות באינטרנט.

  • אליפות ארצות הברית הפתוחה לביליארד תשעה כדורים  / US Open 9 Ball Championship
  • תערוכת הסופר ביליארד /  Super Billiards Expo
  • אליפות העולם בסנוקר / World Snooker Championship
  • אליפות העולם לסנוקר חובבים / IBSF World Snooker Championship
  • טורניר דרבי סיטי / Derby City Classic (ביליארד)

סיכום

לסיכום, משחקי ביליארד וסנוקר זוכים לאהדה ברחבי העולם. בארצות הברית קוראים לביליארד 'פול' (Pool) ומארחים כמה מהטורנירים הכי גדולים בעולם בכל שנה. גם סנוקר זוכה לפופולריות רבה, אבל יותר במדינות אירופה. הטורנירים מתקיימים לאורך כל השנה בכל העולם.

המאמר נכתב על ידי חברת ספורטיבי שמציעה חבילות ספורט לחו״ל למגוון ענפי ספורט: כדורגל, ביליארד, כדורסל, טניס ועוד. פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר האינטרנט שלהם: https://sportek.co.il/

דילוג לתוכן